FOTORUBRIEK nr. 1105
In 1956 schafte de gemeente Diessen een nieuwe brandweerauto aan. Daarmee werd met weemoed afscheid genomen van de eerste motor-brandspuit en van deze Chevrolet, bouwjaar 1943, die van een legerdump afkomstig was en in 1949 bij Driek Vingerhoets (de latere Peugeotgarage) gekocht was voor f 1500. De Chevrolet werd destijds aangeschaft omdat het vaker voorkwam dat er bij brand e.d. geen enkele auto binnen de gemeente was die de oude Ford-motorbrandspuit uit 1934 kon vervoeren. Dit moest dan met paard en wagen gebeuren, wat uiteraard de nodige vertraging gaf. We zien hier de oude Chevrolet, waarbij het stuur overigens aan de rechterkant was. Dat men met enige weemoed afscheid nam van het ‘oude spul’ is wel te zien aan de teksten op de wagen ‘VAARWEL VEHIKEL’ en ‘NOG VELE JAREN’. Meer over de Diessense brandweer is te lezen in ‘Hers en geens dur Diessen’ deel 2 (1995) en 3 (1996).
Eerder geplaatste Fotorubrieken

Hieronder kunt u kiezen uit welk jaar u de fotorubrieken wilt zien met omschrijving. De eerste fotorubriek dateert van 12 januari 1978. Deze rubrieken zijn eerder verschenen in ons plaatselijk blad "DEUSONE". Wij hopen u er een plezier mee te doen om deze rubrieken nog eens te kunnen bekijken.
"Fotostichting Diessen"

Fotostichting Diessen © 2021 GH.
20210228
Reageren op deze rubriek kan via info@erfgoeddiessen.nl via Facebook of via telefoonnummer 504 2413.
Cadeautip:

Vóór de voormalige brandweerkazerne bij het gemeentehuis aan de Willibrordusstraat in Diessen zien we hier de Ford-motorbrandspuit uit 1934 en de Chevrolet met bouwjaar 1943, waarvan de brandweer op 20 september 1956 afscheid nam.

Meer oude zwartwit foto’s vindt u (nu nog) op deze website. Op onze nieuwe website www.erfgoeddiessen.nl leest u meer informatie over onze stichting. Op de webshop kunt u al onze boekuitgaven zien en bestellen.