Versterking voor de Fotostichting Diessen
De Fotostichting Diessen is versterkt door de toetreding van twee nieuwe bestuursleden: Ad Reijrink en Jan Smulders.
Ad Reijrink (1949) is een geboren Diessenaar en getrouwd met Engelien Donkers. Ad is geen onbekende voor de Fotostichting, want hij schreef twee zeer interessante hoofdstukken voor Hers en geens dur Diessen. In deel 13 beschreef hij op beeldende wijze het wel en wee van de familie Reijrink vanaf de ‘emigratie’ vanuit Gelderland naar Diessen in 1920, toen 85 jaar geleden. Twee jaar later schreef hij in deel 15 over een ‘echte’ emigratie, namelijk over “Diessense emigranten in Brazilië: paradijs of nachtmerrie?” Zijn meeslepende beschrijving van de lotgevallen van onze dorpsgenoten in het verre Brazilië trok ook buiten Diessen de aandacht en tal van boekjes vonden hun weg over de wereld. In deel 25 heeft u kunnen lezen dat zijn artikel zelfs is gebruikt als casus in een promotieonderzoek. We zijn dan ook blij dat Ad ons bestuur komt versterken. Ad zal zich met name gaan richten op het verder inventariseren, beheren en raadpleegbaar maken van onze omvangrijke fotocollectie.
Jan Smulders (1954) is geboren in Oostelbeers. Sinds zijn huwelijk (1976) woont hij in Diessen. Totdat hij in 2017 op pensioen ging werkte hij als personeelsadvsieur. Daarnaast is hij schrijvend actief. Van 1989 tot 1995 was hij redacteur van Deusone. Aansluitend schreef hij enige jaren voor het regionale weekblad Kempenland Info, later De trompetter. Er verschenen drie boeken van zijn hand.: Achter de kloostermuur; een bezoek aan de Achelse Kluis (2001); Zo nietig is de mens (over markante Kempenaren - 2006) en Brabantse Kijk; 365 foto’s/365 verhalen (2012). Momenteel werkt hij aan een boek over het leven van zijn moeder, en de tijd waarin zij leefde. Binnen de Fotostichting Diessen gaat Jan zich vooral richten op het schrijven van verhalen. We zijn blij dat hij ons team komt versterken.
Bent u ook geďnteresseerd in wat we doen? Neem dan geheel vrijblijvend contact op met onze voorzitter Ad van Doormaal (013 5042413) of een van de andere bestuursleden.
"Fotostichting Diessen"