Eerder geplaatste Fotorubrieken

Hieronder kunt u kiezen uit welk jaar u de fotorubrieken wilt zien met omschrijving. De eerste fotorubriek dateert van 12 januari 1978. Deze rubrieken zijn eerder verschenen in ons plaatselijk blad "DEUSONE". Wij hopen u er een plezier mee te doen om deze rubrieken nog eens te kunnen bekijken.
"Fotostichting Diessen"

Fotostichting Diessen © 2019 GH.
20190311
Reacties zijn altijd welkom via Contactformulier of e-mail info@fotostichtingdiessen.nl of facebook of via telefoonnummer 013 5042413.
FOTORUBRIEK nr. 1055
Vermoedelijk is deze foto genomen bij de eerste communieviering in de Willibrordusparochie te Diessen in 1951 of 1952. Of alle afgebeelde bruidjes toen hun communie deden is niet duidelijk, want de communicantjes werden ieder jaar begeleid door meisjes die een jaar eerder hun communie hadden gedaan. Deze begeleidstertjes waren te herkennen aan paasbloemen, omwikkeld met zilverpapier. De foto is gemaakt door Gust de Vries bij het klooster van de Zusters van Liefde. In het standaard fotoboek ‘wat Dies… meer zij’  staat op pagina 89 een soortgelijke foto van communicantjes uit 1951, waarop verschillende van deze meisjes te zien zijn.
Eerste Communieviering Willibrordusparochie in Diessen, vermoedelijk in 1951 of 1952.
Cadeautip:
Veel namen zijn ons niet bekend. Hopelijk zijn er lezers die ons kunnen helpen. V.l.n.r. ? - ? (met bril) - Ans de Brouwer F.d. - ? - Berdie van Hoof F.d.? - ? (met lange haren nauwelijks zichtbaar) - .. Reijrink? - Els van Hoof F.d. - Marietje Plasmans C.d. - Nellie Klessens W.d. - ? - ? - ? - ? .