FOTORUBRIEK nr. 1086
Van deze foto is niet veel bekend. Hij is bij ons gekomen via de familie Van Nieuwkuijk uit Diessen. Van nicht Dina uit Canada kregen zij deze foto toegestuurd met de vraag of men iemand herkent.
De foto is gemaakt in 1948 bij het vertrek van Jan en Nel van Nieuwkuijk-de Vries naar Canada, vermoedelijk in de haven van Rotterdam, waar ze afscheid namen van familie, vrienden en kennissen. Jan van Nieuwkuijk was een zoon van Harrie van Nieuwkuijk (als schoenmaker in Diessen beter bekend als Harrie Lap) en Dien van Nieuwkuijk-de Laat. In 1946 trouwde Jan met Nel de Vries uit Moergestel. Ze kregen al snel twee kinderen en ze zagen voor hun jonge gezin meer mogelijkheden in het buitenland. In 1948 emigreerden ze naar Canada.
Eerder geplaatste Fotorubrieken

Hieronder kunt u kiezen uit welk jaar u de fotorubrieken wilt zien met omschrijving. De eerste fotorubriek dateert van 12 januari 1978. Deze rubrieken zijn eerder verschenen in ons plaatselijk blad "DEUSONE". Wij hopen u er een plezier mee te doen om deze rubrieken nog eens te kunnen bekijken.
"Fotostichting Diessen"

Fotostichting Diessen 2020 GH.
20200517
Reacties zijn altijd welkom via Contactformulier of e-mail info@fotostichtingdiessen.nl of facebook of via telefoonnummer 013 5042413.
Cadeautip:

Nicht Dina meent enkele mensen te herkennen, maar zij is er niet zeker van.

Linksboven zou opa Harrie van Nieuwkuijk kunnen zijn. Vervolgens van links naar rechts: Ton - ? opa De Vries (met pet) Sefa Miet Cees (midden met stropdas) Piet (op de achtergrond) Cor - ? - ? - ? Ad (met bril).

Misschien zijn er familieleden of kennissen van de families Van Nieuwkuijk of De Vries (Moergestel) die iemand herkennen? Geef dan de naam of namen door aan onderstaand adres.