Eerder geplaatste Fotorubrieken

Hieronder kunt u kiezen uit welk jaar u de fotorubrieken wilt zien met omschrijving. De eerste fotorubriek dateert van 12 januari 1978. Deze rubrieken zijn eerder verschenen in ons plaatselijk blad "DEUSONE". Wij hopen u er een plezier mee te doen om deze rubrieken nog eens te kunnen bekijken.
"Fotostichting Diessen"

Fotostichting Diessen © 2018 GH.
20181105
Reacties zijn altijd welkom via Contactformulier of e-mail info@fotostichtingdiessen.nl of facebook of via telefoonnummer 013 5042413.
FOTORUBRIEK nr. 1046
Onderstaande foto toont de redactie van het Diessense dorpsblad Deusone op 15 juni 1985 bij een ludieke actie. Verkleed als gildebroeders en -zusters bezochten de redactieleden als gilde St. Deusone het gilde Sint Sebastiaan, dat hen had uitgenodigd en uitgedaagd om bij de schietpalen op de Gildeweide ‘op de wip’ te komen schieten. Dat viel nog best tegen. De eindstand van de ongelijke wedstrijd was 6 - 85. Het Deusonegilde had wel verzachtende omstandigheden: zo liet men hen schieten met bogen zonder hulpmiddelen, terwijl de Sebastiaan gildebroeders bogen hadden met stabilisators, ‘richtingaanwijzers’ en verklikkers. “Met zo’n boog hoef je alleen de pijl erop te zetten, te spannen en los te laten. Het corrigeren doet de boog. Is dat easy of is dat makkelijk?” zo schreef de redacteur later in het Deusoneverslag, getiteld ‘Deusone schiet tekort’.
De redactie van Deusone, verkleed als gilde St. Deusone, op 15 juni 1985 uitgenodigd door gilde St. Sebastiaan.
Cadeautip:
V.l.n.r. Ad van Doormaal - Wil Vennix (kersvers redactielid) - hoofdredacteur Pieter Denissen - Dora v.d. Sande - Jan v.d. Sande - Martien v.d. Wiel - Toos Soetens; op de voorgrond Cas en Hans Denissen, zoontjes van  Pieter.
Het blad Deusone werd opgericht in 1969, dus komend jaar 50 jaar geleden. De geschiedenis van het blad is bij deze mijlpaal daarom onderwerp van een hoofdstuk in de binnenkort te verschijnen editie van ‘Hers en geens dur Diessen’ deel 26. Wil Vennix, zelf oud-redactielid en ook afgebeeld op de foto, grasduint  hierin in ’Stilstaan bij 50 jaar Deusone’ door de historie aan de hand van opvallende gebeurtenissen, anekdotes, foto’s en herinneringen van oud-redactieleden. Andere onderwerpen die in Hers en geens 26 aan de orde komen, zijn: Hercules 50 jaar door Ad van Doormaal, Sneeuwpop door Sjak Janssen, foto’s van het Diessense Broek door drie Diessense fotografen en een onlangs ontdekt manuscript uit 1877 van een Diessenaar, beschreven door Ton de Jong. Op zondag 18 november a.s. vindt vanaf 13.00 uur de presentatie van deel 26 plaats in Hercules te Diessen. Belangstellenden zijn van harte welkom. De toegang is gratis.