Fotocollectie van onze Stichting fors uitgebreid met een groot gedeelte van de verzameling Gust de Vries

Alle negatieven van Gust de Vries naar de Fotostichting
Onlangs deden de nabestaanden van Gust de Vries een prachtig aanbod aan Fotostichting Diessen: alle negatieven van de totale fotocollectie van Gust de Vries (die al eerder aan de Fotostichting was geschonken) werden aan ons aangeboden. Het spreekt vanzelf dat we dit dankbaar aanvaardden. Dat betekent dat u voor fotonabestellingen voortaan bij Fotostichting Diessen moet zijn en niet meer bij de familie De Vries.

Onlangs is de fotocollectie van onze Stichting flink uitgebreid met een groot gedeelte van de collectie Gust de Vries. Deze collectie vormt het belangrijkste en omvangrijkste particuliere fotoarchief in de voormalige gemeente Diessen (Diessen. Haghorst en Baarschot). De familie De Vries heeft vele duizenden foto’s die Gust de Vries van 1940 tot 2000 maakte en heel veel reproducties van Diessense familiefoto’s, die Gust in die periode maakte, geschonken aan de Fotostichting. De meeste negatieven blijven in bezit van de familie. Gust de Vries overleed op 1 juni 2007 op 90-jarige leeftijd. Het spreekt vanzelf dat wij als Fotostichting Diessen zeer verguld zijn met deze kostbare gift, waarvoor we de familie De Vries bijzonder erkentelijk zijn.