HERS EN GEENS DUR DIESSEN deel 27 gaat

‘een straatje om’ in Diessen, Haghorst en Baarschot!

Op zondag 17 november a.s. wordt deel 27 van ‘Hers en geens dur Diessen’ officieel gepresenteerd. De presentatie vindt plaats tijdens een bijeenkomst in Ontmoetingscentrum Hercules. Ontvangst vanaf 13.00 uur, aanvang programma 13.15 uur. Iedereen is welkom en de toegang is gratis.

Deel 27 van Hers en geens dur Diessen is volledig geschreven door Wil Vennix. In 1985/1986 schreef Wil onder naam ‘Een straatje om’ een serie artikelen in Deusone (dat toen nog elke twee weken in de bus kwam en door iedereen werd gelezen) over de straatnamen van Baarschot, Haghorst en Diessen. In 1987 werden die artikelen gebundeld en als boekje uitgegeven. Ook van de nieuwe straatnamen en andere wijzigingen sindsdien heeft Wil steeds verslag gedaan.

Met de viering van Diessen 1650 voor de boeg vond de redactie van Hers en geens dur Diessen het een leuk idee om het straatnamenboekje te actualiseren en als deel 27 van die serie uit te brengen. Het verhaal van de straatnamen vertelt namelijk ook de boeiende en belangwekkende historie van onze drie bijzondere kernen. En wie weet geeft de uitleg over de straatnamen de lezer inspiratie om letterlijk ‘een straatje om’ te gaan door onze mooie omgeving. In 2020 wordt dat nog makkelijker als de Fotostichting Diessen in samenwerking met Diessen1650 de DiessenApp introduceert.

Op 17 november zal Wil Vennix ons met zijn presentatie ‘Een straatje om 2.0’ een inkijkje geven in de soms wonderlijke wereld van de straatnamen in onze dorpen en daarbuiten. Vervolgens besteden we aandacht aan de festiviteiten rondom Diessen1650, in het bijzonder aan de bijdrage van de Fotostichting Diessen daaraan: de al genoemde DiessenApp, die voortbouwt op het straatnamenboek en volgend jaar wordt gepresenteerd.

Aansluitend zal de redactie van Hers en geens dur Diessen, bestaande uit Ad van Doormaal, Wil Vennix en Ad van Korven, het eerste exemplaar van deel 27 aanbieden.

Net als de vorige delen is ook Hers en geens dur Diessen 27 royaal geïllustreerd met ruim 100 fraaie foto’s. Het boek kost slechts € 8,50 en voor diezelfde prijs zijn ook de vorige delen nog verkrijgbaar. Wie meerdere exemplaren koopt, krijgt korting. Het boek is vanaf 18 november te koop, o.a. bij de Heb! en kantoorboekhandel Swaanen en te bestellen via www.fotostichtingdiessen.nl.