geordend, op zuurvrij papier geplakt en in ordners verzameld. Hij beschreef elke foto (gelegenheid, plaats, datum, namen) uitvoerig. Een omvangrijk karwei was dit waar hij jaren mee bezig is geweest. Tussendoor hield hij als gemeentefotograaf ook allerlei gemeentelijke zaken bij: zo maakte hij uitvoerige reportages van de uitwisselingen van de gemeente Diessen met de Poolse gemeente Rakoniewice. Ook de bouw van de Eenhoorn en sporthal Hercules (1987) werden door hem als fotograaf minutieus gevolgd. Bij de gemeentelijke herindeling (1 jan. 1997) schonk de gemeente Diessen het door Wil Venderbosch opgebouwde fotoarchief aan Fotostichting Diessen. De Fotostichting was erg blij dat Wil daarna als bestuurslid van onze stichting zijn kennis en vaardigheid op fotogebied wilde gebruiken. Tot 2002 heeft hij dit gedaan. Toen is hij met zijn vrouw Marietje teruggegaan naar zijn roots in het Achterhoekse Hengelo, waar hij wel uit het zicht maar niet uit ons hart was. Wij herinneren Wil Venderbosch als een innemende, hartelijke man. Op donderdag 17 mei j.l. heeft de uitvaart plaatsgevonden in Hengelo.
Ad van Doormaal, namens Fotostichting Diessen.
IN MEMORIAM WIL VENDERBOSCH
Op 11 mei j.l. is Wil Venderbosch, oud-bestuurslid van Fotostichting Diessen, op 80-jarige leeftijd in Hengelo (Gld.) overleden. Wil en Marietje Venderbosch kwamen in de jaren ’70 in Diessen in de Acacialaan wonen. Wil was afkomstig uit de Achterhoek. Hij had een baan als bouwkundige in onze provincie. In zijn vrije tijd heeft hij sinds die tijd veel vrijwilligerswerk in Diessen gedaan. Zo was hij vanaf 1980 tot 1988 een heel accurate administrateur-penningmeester bij het lokale blad De Deusone. Later kwam hij als vrijwilliger in dienst bij de gemeente Diessen. Hier zette hij het gemeentelijke fotoarchief op. Dozen vol oude foto’s werden door hem